Rozina Dinaa
Rozina Dinaa @rozinarozina
اسکاتلند

کتلت یکی از غذاهایی هست که فکر میکنم کمتر کسی باشه که از این خوشمزه خوشش نیاد. کتلت رو میشه به صورت سرد یا گرم همراه با نان و یا با کته سرو کرد. میشه ساندویچ های خوشمزه باهاش درست کرد. یادتون میاد ساندویچ فروشی ها چه ساندویچ های کتلت خوشمزه ای رو میفروختن و میفروشن!!
کتلت از اون غذاهاست که تا موقع آماده شدنش – چندتاش همونجا سر گاز خورده میشه. حتی کتلت بیات شده هم بسیار مطلوبه و شاید خیلی خوشمزه تر هم باشه. کتلت از ترکیب گوشت چرخ کرده گوساله/گوسفند با ادویه های معطر- سیب زمینی و پیاز و تخم مرغ درست میشه.
کتلت امروز که مایلم معرفی کنم کتلت اردبیلی هست . اردبیل یکی از شهرهای تاریخی و باستانی در ایران هست که در نزدیکی دریای خزر واقع شده است. اردبیل به داشتن عسل طبیعی مناطق سبلان – تجارت فرش و قالی‌های دستباف و جاذبه های طبیعی معروفیت دارد.
فهرست میراث جهانی یونسکو در ایران شامل 24 محوطه میباشد که یکی از آن‌ها در استان اردبیل واقع شده است.
کتلت اردبیلی که امروز معرفی میکنم فاقد تخم مرغ هست و تمام مواد مورد نیاز برای تهیه ی آن به راحتی در قفسه ی هر آشپزخونه ای پیدا میشه و مثل همه ی کتلت ها: بسیار خوشمزه و دارای سطح بیرونی ترد و سرخ شده هست .
#کتلت
#کتلت_محلی
#شامی

بیشتر
ویرایش دستور
به اشتراک بگذارید

مواد لازم

1 ساعت
3-4 نفر
  1. 300 گرم گوشت چرخ کرده گوساله
  2. 300 گرم گوشت چرخ کرده گوسفندی
  3. 2 عدد پیازکوچک رنده شده
  4. 1 عدد سیب زمینی متوسط خام-رنده شده
  5. 1 ق چ پودر تخم گشنیز
  6. نمک و فلفل قرمز به میزان لازم
  7. روغن زیتون
  8. کره

مراحل تهیه

  1. 1

    مواد لازم

  2. 2

    پیازها و سیب زمینی را رنده کرده و آبشان را میگیریم. پودر تخم گشنیز- نمک وفلفل را همراه با گوشت چرخ کرده به پیازو سیب زمینی اضافه کرده و تمام مواد را با دست مخلوط کرده و خوب ورز میدهیم.

  3. 3

    مقداری کره و روغن زیتون را داخل تابه و روی حرارت متوسط گرم میکنیم. مقداری از مایه کتلت را برداشته و با دست شکل میدهیم و داخل تابه میچینیم.

  4. 4

    زمانیکه یک روی آن سرخ شد کتلت هارا برگردانده تا روی دیگرش هم سرخ و برشته شود.
    کتلت های آماده شده رامیتوان با کته یا نان همراه با ترشی – با سبزی خوردن و یا ماست سرو کرد. نوش جان

  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8

ایموجی‌ها

کوک ‌اسنپ‌ها

این دستور را امتحان کردید؟ عکس بگیرید و اینجا به اشتراک بگذارید

Grey hand-drawn cartoon of a camera and a frying pan with stars rising from the pan

نظرات (33)

atefe_motevalli
atefe_motevalli @atefe_motevalli
عالیه عزیزم نوش جونتون باشه عزیزم 💖💖💗

توسط

Rozina Dinaa
Rozina Dinaa @rozinarozina
در
اسکاتلند
سلام - من ساکن اسکاتلند هستم و به دنبال معرفی کردن آشپزی ایرانی در خارج از کشور و همینطور نوع آوری و ترکیب غذاهای ایرانی با غذاهای دیگر ملل هستم . آشپزی علاقه ی دوم من هست. در یوتوب کانال آشپزی و ولاگ از زندگی در اسکاتلند به زبان فارسی و انگلیسی دارم و خوشحال میشم که با سابسکرایب کردن و مشترک شدن خودتون از کانال من که لینکش این پایین هست 👇👇حمایت کنید. www.youtube.com/@rozinadinaa مجری دو برنامه در یک رادیو آنلاین اسکاتلندی هستم : هر پنج شنبه صبح به معرفی یک غذای ایرانی میپردازم و هر یکشنبه شب مجری برنامه آهنگ های درخواستی در همان رادیو میباشم . شما میتوانید آهنگ های درخواستی خودرا برای من ارسال کرده و ما با ذکر نام شما آنها را پخش کنیم. یا اگر پیام تبریک به مناسبت تولد- و یاسالگرد ازدواج عزیزانتان دارید میتوانید تماس گرفته و ما برای شما پخش میکنیم . کاملن رایگان میباشد لطفن روی لینک👇👇 زیر کلیک کنید تا به رادیو دسترسی داشته باشید. 🌹😊 https://ayrshireonlineradio.weebly.com/rozina-dinaa.html در لینک زیرهم میتونید 👇👇 همراه من باشید و دستورهای جدید و شیک از غذاها و دسرهای لذیذ را به زبان فارسی و انگلیسی همراه با مرحله به مرحله تصویر از طرز تهیه مشاهده کنید. با تشکر از اینکه وقت گذاشتید و از پیج من دیدن کردید. www.rozinaspersiankitchen.wordpress.com
بیشتر